Biblioteket er et internt bibliotek til brug for skolens elever og lærere, og er åbent hver dag i skolens åbningstid. Vores bibliotekar er Louise Hede Jessen, som er til stede på gymnasiet:

Mandag til torsdag kl. 8.30 - 15.00
Fredag kl. 08.30 - 14.30

Biblioteket har mere end 12.000 bøger og tidsskrifter. Samlingen består primært af faglitterære bøger, men også af en mindre, skønlitterær samling. Bibliotekets materialer er indkøbt til brug i den daglige undervisning, samt til brug ved større opgaver.

Biblioteket har også en håndbogssamling, som kun kan benyttes på gymnasiet.

Du kan låne bøgerne i 4 uger, men lånet kan fornyes, hvis ingen andre har reserveret materialet. Når bibliotekaren ikke er til stede, skal der udfyldes en låneseddel for hvert lån.

Hvis du glemmer at aflevere bøgerne, får du en besked fra bibliotekaren.

Biblioteket skaffer også relevante bøger hjem fra andre biblioteker. Her er lånetiden 1 måned.

Du kan kontakte Louise på telefon: 98 82 27 22.

Eller på e-mail: lj@slet-dette.br-gym.dk